درمان گیاهی کیست تخمدان
نوشته شده توسط : مهیار جوزانی

 

کیست تخمدان توده های غیر سرطانی است که در تخمدان ها رشد می کنند. بسیاری از کیست ها هیچ علامتی ندارند اما بعضی دیگر می توانند دردناک باشند یا سیکل قاعدگی زنان را سنگین تر کنند. زناني كه مشكوك به كيست هاي تخمدان هستند بايد قبل از انجام هرگونه درمان در خانه به پزشک مراجعه كنند زيرا تشخيص علت كيست لازم است. درد شدید ناشی از کیست تخمدان ممکن است نشان دهنده آن باشد که لوله تخمدان یا فالوپ پاره یا آسیب دیده است. یک پارگی کیست می تواند یک اورژانس پزشکی باشد. در این مقاله، ما به انواع درمان های خانگی برای درمان علائم کیست تخمدان و همچنین گزینه های درمان پزشکی و زمان ملاقات با دکتر را بررسی می کنیم.
کیست تخمدان چیست؟ - اغلب نشانه هایی از کیست تخمدان وجود دارد اما گاهی اوقات درد وجود دارد. اگر درد اتفاق بیفتد ممکن است تکنیک های آرام سازی کمک کنند.
کیست تخمدان کیسه های پر از مایع است که بر روی تخمدان زن رشد می کنند. آنها نسبتاً گسترده و معمولاً بی ضرر هستند. بسیاری از زنان هیچ نشانه ای ندارند و در حدود یک سوم زنانی که قاعدگی دارند در هر زمان خاص، یک کیست تخمدان دارند.
دو نوع رایج ترین کیست تخمدان عبارتند از:
کیست فولیکولار: این کیست ها در یک فولیکول شکل می گیرد که در طی تخمک گذاری تخمک ایجاد می شود.
نوع دیگری از کیست تخمدان، تومور خوش خیم که به آرامی رشد می کند و در موارد نادر ممکن است سرطان باشد.
زنان مبتلا به سندرم تخمدان پلی کیستیک (PCOS) اغلب دارای کیست فولیکولیک هستند. PCOS یک سندروم است که باعث عدم تعادل هورمون می شود. برخی از زنان مبتلا به PCOS تخمک گذاری نمی کنند و یا به ندرت تخمک گذاری می کنند.
گاهی اوقات یک کیست رشد می کند که باعث تخریب تخمک می شود. این می تواند به تخمدان یا فالوپ آسیب برساند یا حتی موجب خونریزی تهدید کننده زندگی شود. این نوع از کیست نیاز به درمان فوری برای جلوگیری از آسیب دائمی به تخمدان دارد. گاهی اوقات ممکن است جراح تخمدان را در صورت آسیب شدید حذف کند.

کیست کورپوس لوتئوم: این نوع کیست در کورپوس لوتئوم ایجاد می شود که بافتی است که یک فولیکول خالی را پس از تخمگذاری طی تخمک گذاری آزاد می کند. این کیست ممکن است خونریزی کند و درد ایجاد کند.

 درمان کیست تخمدان

در صورت وجود کیست در حال رشد یا ایجاد نشانه ها، درمان پزشکی ممکن است ضروری نباشد.
درمان های پزشکی برای کیست تخمدان عبارتند از:
قرص های کنترل تولد هورمون ها را تنظیم و خطر ابتلا به کیست های بیشتر را کاهش می دهد. 
متفورمین برای افزایش حساسیت به انسولین در زنان مبتلا به سندرم تخمدان پلی کیستیک PCOS مناسب است.
جراحی حذف کیست، با استفاده از یک برش کوچک در ناف یا معده انجام می شود.
اگر کیست، تخمدان یا لوله فالوپ را به شدت آسیب زده باشد آنها حذف می شود.
یک پزشک ممکن است نیاز به نظارت بر رشد منظم تومور خوش خیم داشته باشد. گاهی اوقات پزشک ممکن است پیشنهاد کند که تومور را از بین برده، حتی اگر آن غیرسرطانی و یا علایم ایجاد نکند.





:: بازدید از این مطلب : 31
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 7 آذر 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: